ul. Wirażowa 124 A, 02-145 Warszawa
+48 534 364 845 | +48 536 731 626
[email protected]
Przedszkole Językowo-Muzyczne Mokotów Włochy Przedszkole Językowo-Muzyczne Mokotów Włochy

  • O nas
  • Angielski
  • Muzyka
  • Mini Filharmonia
  • Zapisz dziecko
    • Żłobek
    • Przedszkole
  • Przestrzeń przedszkola
  • Aktualności
  • Oferty Pracy
    • Pomoc nauczyciela
    • Nauczyciel Wychowania Przedszkolnego
  • Kontakt

Program

Strona główna » Program

„Niech dzieci będą wolne. Zachęcaj ich do biegania na zewnątrz, gdy pada deszcz. Niech zdejmą buty, gdy znajdą kałużę wody. A gdy trawa łąk będzie mokra od rosy, niech biegną po niej i depczą ją bosymi stopami. Niech odpoczywają spokojnie, gdy drzewo zaprasza ich do spania w swoim cieniu. Niech krzyczą i śmieją się, gdy słońce obudzi ich rano.”

Dr Maria Montessori

Dzięki metodzie Marii Montessori dzieci stają się: skoncentrowane na swoich zadaniach, dążące do samodzielności, budujące wiarę w siebie i z ufnością patrzące na świat. Są odpowiedzialne, umieją współczuć drugiemu, są chętne do pomocy i wykazujące się dużą inicjatywą społeczną. Dzieci montessoriańskie to dzieci pełne cierpliwości i niepoddające się w swoich staraniach. To dzieci które wiedzą, czym jest szacunek i honor, i umiejące to wyrazić wobec siebie i innych. Dzieci radosne!

Elementy M. Montessori:

Uczenie przez działanie

Dzieci zdobywają wiedzę, kompetencje, umiejętności i doświadczenie poprzez własną spontaniczną aktywność; nauczyciele nie narzucają dzieciom działań, ale współpracują w procesie wychowawczym.

Koncentracja

Dzieci uczą się dokładności i systematyczności podczas działania.

Lekcje ciszy

Dzieci nabierają wprawy w umiejętności pracy w ciszy.

Porządek

Dzieci nabywają umiejętności utrzymywaniu porządku w swoim otoczeniu.

Obserwacja

To podstawowa zasada umożliwiająca dorosłym zapoznanie się ze światem dziecka; wychowawca powinien z baczną uwagą i dużym szacunkiem obserwować dziecko, aby zauważyć ewentualne przeszkody w rozwoju dziecka; obserwacja daje możliwość bycie przewodnikiem dziecka.

Indywidualny tok rozwoju dziecka

Wszystkie dzieci powinny rozwijać się według indywidualnych możliwości i własnego tempa, powinno podejmować tylko te zadania, do których jest już przygotowane; każde dziecko zasługuje na życzliwość, uwagę i indywidualną opiekę wychowawcy.

Metoda aktywnego słuchania muzyki według Batti Straus  w Przedszkolu

Metoda Batti Straus dostosowuje dziecięcą aktywność ruchową oraz instrumentalną do utworów muzyki klasycznej. Słuchając aktywnie Dzieci nie pozostają w bezruchu. Poprzez „aktywne słuchanie” dzieci nieświadomie poznają strukturę utworu muzycznego, łatwo przyswajają muzykę, obcują z nią i czerpią z niej: piękno, wrażliwość, pomysłowość, muzykalność.  Uruchamiają wyobraźnię oraz pokonują swoją nieśmiałość.

Metoda aktywnego słuchania muzyki według B. Strauss daje wiele możliwości:

  • uczestniczenie w utworze muzycznym,
  • przeniknięcie do struktury całego utworu
  • kształcenie wyobraźni dźwiękowej,
  • odczucie i przeżycie radości wspólnoty tworzenia,
  • możliwość wystąpienia w roli współwykonawcy lub artysty,

Niektóre utwory opracowane przez Batii Strauss:
Country dance – J. F. Handel, Fiesta Aymara – mel. ludowa – Argentyna, Galop – D. Kabalewski, Taniec węgierski – J. Brahms, Polka Italiano – S. Rachmaninow,  Le Basque – ar. J. Galway, Pizzicato – L. Delibes, Marsz turecki – L. van Beethoven, Marsz Radeckiego – J. Strauss, Moment Musicale – Fr. Schubert.

Zajęcia umuzykalniające „Gordonki” w Żłobku

W naszym czesnym zawarte są również zajęcia, które mają naukowo udowodniony pozytywny wpływ na rozwój dziecka. Profesor E.Edwin Gordon amerykański kontrabasista stworzył tzw” język muzyki” , w którym poprzez tworzenie, improwizowanie, powtarzanie, zabawę w ruchu dziecko uczy się muzyki. Każde dziecko w największym stopniu przyswaja dźwięki od momentu narodzin do ukończenia 3. roku życia. Te początkowe lata życia są niezwykle ważne w kontekście rozwoju umiejętności słuchowych, a więc także muzycznych.

Podczas zajęć dzieci obcują z bardzo atrakcyjnymi dla nich materiałami (piórka, chusty, bańki, instrumenty) aby poprzez nie wyrażać muzykę.

Wartość zajęć:

  • wykorzystują maksymalny potencjał dziecka;
  • zapewniają dzieciom kontakt z rówieśnikami;
  • uczą dzieci kochać muzykę;
  • rozwijają poczucie tonalne dziecka;
  • zwiększają zasób słów dziecka.
Przedszkole Językowo-Muzyczne Mokotów Włochy Przedszkole Językowo-Muzyczne Mokotów Włochy
ul. Wirażowa 124 A, 02-145 Warszawa
Poniedziałek - Piątek: od 7:30 do 18:00
+48 534 364 845 | +48 536 731 626
[email protected]

zgłoś nieobecność dziecka:
[email protected]

rekrutacja:
[email protected]
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2022